? ??????????????Me On The Beach? ????? ?? ???Rating: 4.3 (3 Ratings)??188 Grabs Today. 2381 Total Grabs. ?
?????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ?????Paradise Island? ????? ?? ???Rating: 4.3 (27 Ratings)??184 Grabs Today. 12213 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ????1?? ??? BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Selasa, 30 Mac 2010

Teluk Godek


Teluk Godek Beach Resort atau dikenali sebagai pantai Air Papan adalah salah satu pusat pelancongan yang terkenal di Mersing,Johor. Nama Teluk Godek ini diambil sempena bukit yang terdapat di pantai air papan. Resort ini ditubuhkan pada tahun 1940-an.
Pantai Air Papan amat sinonim dengan Pesta Air Papan yang diadakan setiap tahun pada 1 Mei. Setiap tahun, ramai pengunjung tempatan dan luar Negara datang untuk menyertai pelbagai pertandingan dan permainan. Pantai yang rata dan panjang kira-kira 3km ini adalah amat strategik untuk bermain pelbagai permainan tradisional dan membuat persembahan.
Selain terkenal dengan Pesta Air Papan, pantai ini juga amat popular untuk para pengunjung berkelah di hujung minggu dan cuti am. Mereka boleh berenang di air biru atau bersantai di bawah pohon rendang yang tumbuh sepanjang pantai. Dari panatai ini, pengunjung akan dapat lihat kelibat Pulau Besar, Pulau Rawa, Pulau Tioman, Pulau Batu Gajah, Pulau Setinggan dan Pulau Tengah.

0 ulasan: